تبلیغات
iraneman - با خوراکی‌ها آسم را کنترل کنید

:درباره وبلاگ

:آرشیو

:پیوندها

:نویسندگان

:آخرین پستها

آماروبلاگ

شنبه 30 تیر 1397-01:44 ب.ظ




به گزارش جام جم، گاهی حتی مصرف برخی غذاها هم ممکن است مشکل‌زا شود. در عین حال، محققان معتقدند با مصرف برخی موادغذایی می‌توانید این حملات را کاهش دهید و آسم را کنترل کنید.

متخصصان تغذیه روی استفاده از موادغذایی گیاهی شامل میوه‌ها و سبزیجات و استفاده هر چه کمتر از موادغذایی فرآوری شده تاکید می‌کنند. محققان فرانسوی به دنبال مطالعات گسترده روی ارتباط موادغذایی و کاهش حملات آسم، معتقدند با رژیم‌های سرشار از میوه‌ها و سبزیجات و نیز غلات و حبوبات علاوه بر این که رژیم تغذیه‌ای سالم‌تری خواهید داشت، کمتر در معرض ابتلا به آسم قرار می‌گیرید و حتی حملات آسم کاهش می‌یابد.

این در حالی است که مصرف گوشت، نمک و شکر، رژیم غذایی ناسالم‌تری هستند و حملات آسم را تشدید می‌کنند و این به دلیل وجود عناصری با ویژگی‌های التهابی است که باعث التهاب مخاط تنفسی و تنگی نفس می‌شود.

محققان بعد از بررسی عوامل مؤثر در بروز آسم شامل استعمال دخانیات و سیگار و ورزش کردن دریافتند رژیم‌های غذایی سالم تا 30 درصد علائم آسم را در مردان و تا 20 درصد در زنان کاهش می‌دهد. میوه‌ها، سبزیجات و فیبرها سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها و خواص ضد التهابی و عناصری هستند که علائم بیماری آسم را کم می‌کنند. سبزیجات مملو از بتاکاروتن، ویتامین‌های C و E هستند که به کاهش التهاب و تحریک‌پذیری مخاط تنفسی کمک می‌کنند.

محققان توصیه می‌کنند از مصرف موادغذایی حساسیت‌زایی که حملات آسم را تشدید می‌کنند، بپرهیزید. در برخی افراد ورزش و فعالیت بدنی بلافاصله بعد از غذا خوردن منجر به بروز علائم آسم می‌شود. همچنین، مبتلایان به آسم اغلب از کمبود ویتامین D رنج می‌برند. به همین دلیل، مصرف شیر، تخم‌مرغ و ماهی‌هایی چون سالمون می‌تواند این کمبود را جبران کند. علاوه بر این، از نور آفتاب به عنوان یکی از اصلی‌ترین منابع ویتامین D هم غافل نشوید.



لینک منبع

مطلب با خوراکی‌ها آسم را کنترل کنید در سایت مفیدستان.




نظرات() 

تاریخ آخرین ویرایش:- -


 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر