تبلیغات
iraneman - توجه به نکات سلامت برای پشت میز نشین ها

:درباره وبلاگ

:آرشیو

:پیوندها

:نویسندگان

:آخرین پستها

آماروبلاگ

شنبه 16 اردیبهشت 1396-04:59 ب.ظ





مفیدستان:

توجه به نکات سلامت برای پشت میز نشین ها

توجه به نکات سلامت برای پشت میز نشین ها

به شما نکاتی را معرفی خواهیم نمود که مربوط به عواقب پشت میز نشینی برای طولانی مدت هست،مثل کارمندان و افراد شاغل نرم افزارنویس. به گفته پزشکان خستگی و درد در عضلات و مفاصل ۷۵ در صد به خاطر حالت نادرست نشستن پشت میز کامپیوتر و ۲۵ درصد به خاطر عدم ایجاد تعادل بین کار و استراحت هست

در اینجا به پیشنهاد هایی که متخصصان برای نحوه صحیح نشستن پشت میز کار آورده اند توجه کنید تا کوچکترین مشکلی در سلامت جسم تان نداشته و مراقب سلامت مان پشت میز کار باشیم.

پا درد

توجه به نکات سلامت برای پشت میز نشین ها

پاها را روی هم نیندازید زیرا گردش خون را بدتر می کند، رگ ها را می فشارد و در نهایت پاها در اثر بی حسی احساس خوبی نخواهند داشت.نخستین کاری که باید بکنید این هست که جای صندلی را اثبات کنید. پاها نباید آویزان باشند و لبه های نشیمنگاه صندلی نباید به زیر زانوها فشار وارد کند. پاها را روی زمین یا روی زیرپایی طوری قرار دهید که زاویه پا کمی اکثر از ۹۰ درجه باشد.

کمر درد

توجه به نکات سلامت برای پشت میز نشین ها

طول نشیمنگاه صندلی باید متناسب با طول مفصل ران ها باشد. اگر روی صندلی خیلی بزرگ نشسته اید یک عدد بالش زیر خودتان قرار دهید زیرا در غیر اینصورت به پایین سر می خورید و این باعث ایجاد کمر درد می شود.پشتی صندلی باید راحت باشد و تورفتگی های طبیعی داشته باشد به صورتی که پشت تان حالت علامت سوال بگیرد.

اگر احساس راحتی ندارید در تغییر موقعیت بدن عجله نکنید. اجازه دهید ماهیچه ها به حالت صحیح نشستن عادت کنند. حالت درست نشستن پشت میز به شما آرامش می دهد اما خیلی سریع انجام نمی‌شود.

خستگی دست ها

توجه به نکات سلامت برای پشت میز نشین ها

هنگام کار کردن با کامپیوتر دست ها مدام در تنش میباشند. اشتباه نشستن پشت میز باعث ایجاد مشکلاتی چون بی حسی دست ها د راول صبح می شود.اوضاع شانه ها و جلوی بازو زمانی صحیح هست که صفحه کلید و ماوس همسطح با آرنج باشند. مچ دست باید صاف باشد و آرنج در زاویه ۹۰ درجه روی میز قرار بگیرد.

گردن درد

توجه به نکات سلامت برای پشت میز نشین ها

برای پیشگیری از سر درد و گردن درد باید مانیتور را در جای درستی قرار دهید. اگر مانیتور خیلی پایین باشد مجبورید اکثر به پشتی صندلی تکیه دهید و یا صندلی را پایین ببرید. این اوضاع بار دیسک های بین مهره ای را افزایش می دهد و منجر به فتق می شود.

روی صندلی بنشینید، چشم ها را ببندید و آرام باشید وقتی چشم ها را باز می کنید مرکز صفحه مانیتور باید درست مقابل چشم های تان باشد. اگر لازم بود یک عدد مقوا زیر مانیتور قرار دهید تا درست مقابل چشم های تان قرار بگیرد.

خستگی چشم و چشم درد

توجه به نکات سلامت برای پشت میز نشین ها

به گزارش پارس ناز وقتی هرروز ساعت ها پشت کامپیوتر می نشینید ممکن هست دچار مشکلاتی چون سندروم بینایی کامپیوتر تاری دید خشکی و قرمزی چشم ها و در نهایت سر درد و سوزش چشم ها شوید.جای کامپیوتر را درست کنید. کامپیوتر باید طوری روی میز قرار بگیرد که مرکز آن درست مقابل چشم های تان باشد و به اندازه ۵۰ سانتیمتر با چشم ها فاصله داشته باشد.

نور صفحه را کم کنید. اگر کامپیوتر کنار پنجره قرار دارد یا جای خود را عوض کنید یا پرده ها را بکشید. روشنایی، کنتراست و فونت را تنظیم کنید.از عینک های مخصوص کامپیوتر بهره گیری کنید تا چشم ها هم کمتر خسته شوند و هم ضعیف نشوند.تمرین چشم ها را فراموش نکنید. هر یک ساعت به مدت ۲۰ ثانیه به بیرون پنجره نگاه کنید یا اتاق را با چشم ها اسکن کنید. گرچه می توانید ورزش مخصوص چشم هم انجام دهید.

کوفتگی

توجه به نکات سلامت برای پشت میز نشین ها

سبک زندگی بی تحرک و خوردن غذا های چرب باعث تجمع چربی در دیوارهای داخلی رگ ها می شود. بنابراین رگ ها تنگ می شود و دریچه ها به خوبی نمی‌توانند عملکرد درستی داشته باشند.بنابراین احساسات ناخوشایندی چون درد و خستگی در پاها، ورم پا و فشار خون بالا در شما ظاهر می شود. این نشانه ها معمولا غروب ها خودشان را بروز می دهند.

هر روز ورزش کنید. بعنوان مثال ورزش های ژیمناستیک ساده انجام دهید که وقتتان را ۱۵ دقیقه اکثر نمی‌گیرد. به جای رانندگی پیاده روی کنید یا با وسایل نقلیه به محل کار بروید. و مهم تر از همۀ سالم غذا بخورید.



لینک منبع

بازنشر: مفیدستان


عبارات مرتبط با این موضوع

رعایت نکات بهداشتی به هنگام ورزشرعایت نکات بهداشتی به هنگام ورزش انسان برای سالم بودن راههایی را انتخاب می نماید که آمادگی در برابر زلزله هرگاه بحث حوادث غیر مترقبه پیش می آید ، دید ما نسبت به تهیه یك كیف لوازم اولیه امداد و ورزش و سلامت در این بخش شما با انواع تمرینات ورزشی سبکپیاده رویورزش و سلامتورزش سبکورزش ایروبیک بهترین ورزش ها برای بیمارانی که سکته کرده اندبهترین ورزش ها برای بیمارانی که سکته کرده اند تاپ تاپ ، تا پ تاپ ؛ تاپ تاپ، تاپ تاپمرکز آموزش دپارتمانهای هتلداری،آشپزی و کافی شاپبا توجه به گستره فعالیت و تنوع در عرصه غذا و نوشیدنی،در هتلها شاخه ای از مدیریت که اخبار امروز خبرگزاری مهر لزوم آمادگی بانک ها برای خدمت رسانی در ایام نوروز آکا تعداد متوفیان سهام عدالت اعلام پایگاه علمی سرگرمی و تفریحی آموزش درآمد …کاشت درختان و بوته ها راه بسیار مناسبی برای کسب درآمد است همه افراد و نهادهای سایت خبرنو اخبار روزخبر نــو مجله اینترنتیلپ تاپ های ایسوس عموما برای انجام بازی های رایانه ای به بازار آمده است بنابراین جابر ترمک — غزلسرا – کلبه ی شاعرانهاین واژه ها برای نگاه شما کم است هرشب تو را به اشک غزل می نگارمت ما بین ما اگرچه فقط پاسخ به هفت ایده برای راه اندازی کسب و کار با …ایدهراهاندازیکسبو پاسخ به هفت ایده برای راه اندازی کسب و کار با سرمایه کم، مناسب برای بازار ایران توجه به نکات سلامت برای پشت میز نشین ها سلامتپشتمیزنشینها توجه به نکات سلامت برای پشت برای پشت میز نشین ها به پشت میز کار آورده اند توجه توجه به نکات سلامت برای پشت میز نشین ها توجه به نکات سلامت برای پشت میز نشین ها به شما نکاتی را معرفی خواهیم نمود که مربوط به عواقب نکات مهم و طلایی برای پشت میز نشین ها نکات مهم و طلایی برای پشت میز نشین ها سلامت پشت‌میزنشین‌ها ها با توجه به کارمندان پشت میز نشین بخوانند کارمندانپشتمیزنشین کارمندان و کارمندان پشت میز نشین و برای پاسخ گویی به تلفن ها و برای حفظ سلامت چند مدل نرمش برای پشت میز نشین ها چند مدل نرمش برای پشت میز نشین ها ها به سمت پایین توصیه های سلامت چشم توجه ورزش های مناسب برای پشت میز نشین ها سامانه اینترنتی زیباشهر … ورزش و تندرستی ورزش های مناسب برای پشت میز نشین ها دست ها را به سمت بالا توصیه های سلامت چشم توجه ورزش هایی مناسب برای پشت میز نشین ها تصاویر و پشت میز نشین شده است به به این توصیه های سلامت برای توجه ماده‌ ها افراد پشت میز نشین و نکات مهم سلامتی افرادپشتمیزنشیننکات باشند بدون توجه به پشت میز نشین و نکات طولانی مدت برای سلامت انسان خطر چند مدل نرمش برای پشت میز نشین ها آکا چند مدل نرمش برای پشت میز نشین ها سبک زندگی امروز های طولانی مدت به تدریج ما را به ورزش هایی برای پشت میز نشین ها ورزشهاییبرایپشت ورزش هایی برای پشت میز نشین ها اگر به فکر سلامت و تناسب البته با توجه به فعالیت

مطلب توجه به نکات سلامت برای پشت میز نشین ها در سایت مفیدستان
برای دریافت مطالب مفید به سایت مفیدستان مراجعه فرمایید.


لینک منبع و پست :توجه به نکات سلامت برای پشت میز نشین ها
http://mofidestan.ir/%d8%aa%d9%88%d8%ac%d9%87-%d8%a8%d9%87-%d9%86%da%a9%d8%a7%d8%aa-%d8%b3%d9%84%d8%a7%d9%85%d8%aa-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d9%be%d8%b4%d8%aa-%d9%85%db%8c%d8%b2-%d9%86%d8%b4%db%8c%d9%86-%d9%87%d8%a7/


نظرات() 

تاریخ آخرین ویرایش:- -


 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر